Sociālā rehabilitācija

Pirmā līmeņa profesionālā augstākā izglītība

Sociālā rehabilitācija
(Kvalifikācija – Sociālais rehabilitētājs)

Studijas par valsts budžeta līdzekļiem!
STUDIJAS BEZ MAKSAS

Studiju ilgums: 2 gadi
Iepriekšējā izglītība: vidējā
Studiju programmas vadītāja: Mg. sc. educ. Dace Erkena

Studiju process tiek organizēts koledžas auditorijās, kabinetos un laboratorijās, kā arī sociālās aprūpes un rehabilitācijas institūcijās, pamatojoties uz noslēgtajiem līgumiem.

Studiju programmas “Sociālā rehabilitācija” saturs saskaņots ar Sociālā rehabilitētāja profesijas standartu [PDF] un LR Ministru kabineta noteikumiem – “Noteikumi par valsts pirmā līmeņa profesionālās augstākās izglītības standartu” Nr. 141, 20.3.2001.

Specialitātes apraksts

Sociālais rehabilitētājs kopā ar sociālo darbinieku izstrādā rehabilitācijas plānu cilvēkiem, kuri dažādu sociālu, garīgu vai fizisku traucējumu dēļ ir izolēti no sabiedrības, veicina klientu sociālo prasmju veidošanos, stimulē klientu interesi, vēlmi, prasmi un gribu patstāvīgi un pilnvērtīgi dzīvot, nodrošina klientu iesaistīšanos sociālo pakalpojumu izvēlē un saņemšanā, kā arī sociālās rehabilitācijas plāna sastādīšanā un realizācijā.

Sociālā rehabilitētāja galvenie profesionālie uzdevumi ir:

  1. Novērtēt klienta sociālās funkcionēšanas spējas – identificēt sociālās barjeras, sociālo prasmju un aktivitāšu līmeni;
  2. Sadarboties ar sociālo darbinieku – piedalīties starpprofesionāļu komandas darbā sociālās rehabilitācijas procesā un sociālās rehabilitācijas plāna realizēšanā;
  3. Attīstīt un uzlabot klienta sociālās prasmes – uzlabot klienta pašaprūpes iemaņas, orientāciju sociālajā vidē, attīstīt prasmi pieņemt lēmumus un uzņemties atbildību, pilnveidot saziņas un saskarsmes prasmes ar palīdzošām institūcijām un pakalpojumu sniedzējiem;
  4. Apzināt un piesaistīt resursus – aktivizēt klienta ģimenes locekļus, apkopot informāciju par sociālo pakalpojumu sniedzējiem, iesaistīt klientu izglītojošos, sporta un kultūras apsākumos, organizēt un vadīt darba terapiju;
  5. Ievērot vispārējās Cilvēktiesību un ētikas normas – nodrošināt konfidencialitāti un anonimitāti, ievērot nediskriminējošas prakses principus;
  6. Celt profesionālo kvalifikāciju – piedalīties profesionālās pilnveides un tālākizglītības programmās, kursos, semināros.

Iespējas darba tirgū

Sociālās aprūpes centri, dienas centri, pašvaldību sociālie dienesti, biedrības, sabiedriskās organizācijas u.c. Iegūtā kvalifikācija dod iespēju strādāt ar dažādām mērķa grupām – bērniem un jauniešiem, senioriem, personām ar funkcionāliem traucējumiem u.c.

Iespējas turpināt studijas

Pēc sekmīgas studiju programmas apguves absolventiem ir iespējas turpināt izglītību studiju programmā “Sociālais darbinieks”, pamatojoties uz kredītpunktu pārnesi.

Studējošajiem ir iespēja piedalīties ERASMUS+ programmas dažādu aktivitāšu īstenošanā.